пʼятницю, 19 грудня 2014 р.

Рольова гра з елементами тренінгу: « Червона шапочка на новий лад»


Мета:В ігровій формі розглянути основні проблеми забруднення навколишнього середовища. Розвивати вміння аналізувати вплив продуктів хімічної промисловості на довкілля на підставі отриманих хімічних знань; формувати в учнів навички екологічно безпечного використання органічних сполук, що використовуються в побуті, розвивати навички аналізу маркування харчових продуктів за змістом етикеток.
Діючі особи: Вовк, Червона шапочка, заєць, блакитні берети,
Дія перша
Звучить фонограма (пісня Червоної шапочки). Вовк сидить, прислуховується.
Вовк: Дивись  знову до нас Червона шапочка завітала.  Як біжить час. Начеб- то недавно я був молодший жив в красивому лісі з красивими звірятками. І чув цю пісню від такої маленької красивої дівчинки, яку звали Червоною шапочкою. Мабуть  це ностальгія моя по минулому або галюцинація? Але це здається і насправді пісня про Червону шапочку, ніяк знову до нас завітала? Багато часу пройшло з тих пір, як я її бачив. І як я став не любити людей! Жити стало страшно з ними.
Заєць: Вовк, кого боїшся? І чому тобі страшно?  
Вовк: Ось Червоних шапок і боюся. Пригадай, які Червоні шапочки були раніше, виховані, розумні. Так і хотілося з’їсти. Бувало, проковтнеш жарту ради, тут же мисливці тебе прооперують, надовго відмовишся від такої їжі. А на нинішніх дивитися не хочеться, не те, що їсти.  І все тільки нас звинувачують. Постійно кажуть, що ми хижі звірі ніякої користі не приносимо - тільки шкоду. (Вовк сидить на пеньочку і журиться, зайчик його втішає.)
Зайчик. Не дайте впасти духом нашому вовку, скажіть свою думку про роль диких звірів у природі.
Мікрофон: кожен висловлює свою думку по даному питанню.
Дія друга
Вовк: ну от раніше – всі Червоні шапочки були великі розумниці приємно-дорого на них дивитися. Тому інколи не стримувався і проковтував. Ну а мисливці їх завжди виручали. Така у мене натура – люблю все прекрасне, розумниць вихованих. Останнім часом я таких не зустрічав. А зараз. Людей правда повно розвелося в лісі. Раніше, щоб людину побачити. о-го-го, скільки кілометрів треба було пробігти! А тепер дивишся, усюди сліди їх діяльності (сміттєвим мішком трясе, показує пляшки). І це все справа рук вінця природи!
Заєць : А хто такий вінець природи?
Вовк: Хто-хто  - людина. Дивитись соромно на їх поведінку.
Заєць: Соромно вовче,  соромно.
Вовк: Оо, ось і сучасна появилась, легка на спомині.
Заєць: Хто це .
Вовк: Тож сучасна Червона  шапочка.
Заходить Червона шапочка з музикою. Одіта сучасно з викликом. Позаду охорона ОМОН. Червона шапочка жує і викидає жуйку, потім запиває солодкою водою і викидає пляшку, охоронці викидають пластиковий пакет, ногою підкидає і розбиває скляну пляшку, викидають недопалок.
Червона шапочка: Очам не вірю! Який успіх! Вовк ти, чи що. Як і раніше хворий. І зуби, і вже і ноги болять? 
Вовк: Як бачиш! 
Червона шапочка: Ти що знову збираєшся мені перешкоджати? Знову думаєш поживитися мною і бабусею? Очі геть які злющі! 
Заєць: А тебе прямо і не взнати. 
Вовк: Що ж це з тобою трапилося. Була дівчинка маленька, ввічлива. А зараз дивитися осоружно.  
Заєць: І голос як у вовка – грубий. 
Вовк: Та палить напевно, просунута, як у них говорять
Не те, що дивитися, їсти осоружно. Природу загидили і себе не жаліють.   Червона шапочка: Що це ви розкудкудакалися. 
Вовк: Кудкудакають кури, а ми виємо.  
Червона шапочка: Ну і вийте, а я до бабусі йду. Не смій затримувати і запитувати, де бабуся живе і як дійти.
 Вовк: А що розпитувати, я і так знаю. 
Червона шапочка: І що, думаєш з'їсти? Бачиш скільки у мене охорони. Це все мої охоронці. Вони з тобою швидко розберуться. 
Вовк: А я все голову сушу, з ким це ти прийшла? Це щось новеньке. Вже не мисливців, а охоронців з собою водиш? І не потрібна ти мені. Ти краще бабусю рятуй. А я б взагалі б від вас куди подалі сховався. А то скоро і я, і всі звірі ноги з вами протягнемо. Он навіть із зайцем оголошення дали: “Шукаємо екологічно чисту планету»
Заєць звертається до залу: Допоможіть, розкажіть Червоній шапочці, яку небезпеку принесло її перебування в лісі. Об'єднаємо учнів у дві групи:
1 група аналізує яку небезпеку може становити поведінка Червоної шапочки для лісових жителів. (Поїдання гумок птахами; забруднення довкілля; поранення тварин склом, небезпека пожежі )
2 група аналізує яку небезпеку можуть становити пластмаси для здоров'я оточуючих.( можуть викликати різні гормональні порушення в організмі людини (раннє статеве дозрівання, ожиріння, рак тощо,) в них можуть заплутуватись тварини, викликаючи їх загибель, при розкладанні можуть виділятись отруйні речовини)
Червона шапочка: Значить, я погана! Ми люди погані, а ви гарні!? А сам лаєшся, знущаєшся, навіщо?
Вовк: За те,  що над собою знущаєтесь і над нами також. Всі хвороби від вас.
Червона шапочка: Ну, ти вовче таке щось говориш!. Дивись,  які вони всі здорові! Ей, блакитні берети,   покажіть свою силу. (Танцюють брейк, гімнастичні вправи.) Ну що тепер на це скажеш?
Вовк: Сила є, розуму не треба. А ось як у вас справи з інтелектом, навчанням йдуть? Видно не дуже. Судячи з вашої продуктовому кошику, яку ви несете бабусі - справи йдуть не дуже!
Червона шапочка: Як це не добре!?
Вовк: А ось так. Дивіться, що ви їсте. На, заєць, тримай. Що це, як думаєш?
Червона шапочка: Ну як що?! Все саме смачне, і саме сучасне, все що по телебаченню рекламують!
Заєць: Ось-ось. Чіпси , сухарики , «Мівіна», кола. Ні за що б ні їсти, ні пити не став би. Одна отрута. Самі отруту їсте і нас цькуєте
Вовк: Продукти... чого тільки у них немає. Суцільні добавки: консерванти, холестерин, барвники, модифіковані продукти.
Червона шапочка: Вистачить нам лекції читати. Бач розумник знайшовся, самі знаємо як нам жити.
Заєць: Знали б, то отруту бабусі не несли б.
Вовк: Ну гаразд. Ідіть куди йшли. Так, обережно в лісі, за бабусю побоюйтеся.
Червона шапочка: А кого мені боятися. За бабку свою не боюся. Тим більше, бачиш, які у мене охоронці, сам бачив. Вмить розберуться з усіма.
Вовк: Чого відразу охоронці. Ти свою бабусю рятувати повинна. Їй лікарів треба викликати, а не охоронців. Здичавіла одна, та ще продукти отруєні приносите. Щоб таке їсти  треба здоров'я відмінне мати.
Заєць (звертається до залу): А як ви думаєте, чи несуть небезпеку продукти із корзинки Червоної шапочки.
Зал об'єднують у дві команди. Першій команді пропонують опрацювати етикетки напоїв з корзини, а другій продуктів. Визначити які добавки входять до їх складу.  Учням роздають грибочки їстівні і мухомори. На їстівних грибочках вони пишуть , яку користь можуть мати дані продукти
(встають і захищають свою думку), на мухоморах – шкоду. В кінці визначаємо яких грибочків більше і даємо рекомендації Червоній шапочці. Вона не вірить.
Вовк: Не віриш, так іди скоріше перевір, а я слідом прийду.
Червона шапочка: Ну це ми вже проходили. Знаю, прийдеш, бабусю з'їсиш, а  потім мене, не вийде.
Вовк: Нерозумна ти, Шапочка, і  в школі погано вчилася.
Заєць: Ну що, і ми підемо, вовк?
В будинку бабусі.
Бабуся сидить. Чути стукіт. Стук посилюється, переростає в барабанний бій і виття сирени.
Бабуся: Чого барабаните, не глуха, чай! Хто такі? (Розглядає, вивчає кошик, чіпає, нюхає.) Ой, ніяк онука мені пирогів принесла?! Та ні, і на пироги щось не схоже!?
Червона шапочка: Бабуся, бабуся, ти справді бабуся, або може вовк?
Бабуся: Так бабуся, я, бабуся.
Червона шапочка: А чому в тебе такі великі руки?
Бабуся: А це щоб міцніше обійняти тебе.
Червона шапочка: А від чого в тебе такі великі вуха?
Бабуся: А це щоб краще чути тебе.
Червона шапочка: Бабуся, а від чого в тебе такі великі очі?
Бабуся: А це щоб краще бачити тебе.
Червона шапочка: А чому в тебе такі великі зуби?
Бабуся: А це щоб з'їсти тебе. (кидається на онуку)
Червона шапочка: О, та це ж вовк.
З'являється вовк.
Вовк: ось бачиш, ти вже рідну бабусю від мене відрізнити не можеш. До чого довела її твоя їжа - екологічно брудна. Викликай 03.
(Дзвонять по стільниковому, прибувають лікарі. Бабусю лікують. Всі здорові.)
Лікарі: І тебе вилікуємо вовк, і тебе бабка, і внучку заодно підлікуємо. А головне ще і вчитися примусимо. Щоб все про все треба знати багато читати і вчитися на 12-ть.
Заєць: А що я всім казав. Лікувати треба всіх: і людей, і природу, щоб у всьому був порядок - і в умах і серцях. Щоб стало далі: бабуся милою старенькою, внучка - милою дівчиною, охорона - розумною, здоровою і сильною.
Охоронці: І бути здоровими, розумними і сильними.
Заєць: Любі друзі давайте допоможемо Червоній шапочці вибрати для бабусі корисну їжу. Зал об'єднуємо у дві команди.
1 команда називає вітаміни і підбирає продукти ,які їх містять.
2 команда характеризує білки , жири , вуглеводи і підбирає продукти , які їх містять.
Вовк: І ми із зайцем - здоровими, спритними сталі. Люди стали б здоровими і всередині і зовні. Адже в здоровому тілі - здоровий дух. А в здоровому лісі - здорове тварина. І вся планета стане гарною і здоровою. І знову нам всім буде добре на ній жити! Спасибі нашим лікарям. Вилікували всіх і мене вовка. Подивіться, Червона шапочка змінила свій імідж. Ніби-то стала схожа на Мальвіну, але своєї Червоній шапочці залишилася вірна.
Наша стара казка на новий лад. Є в ній багато правди можна так сказати. Де тут вигадка, де бувальщина, вам всім зрозуміло, що ми хочемо сказати. Ми всі за здоровий спосіб життя. Звичайно, здоров'я - це ще не все, але все без здоров'я - це ніщо.

Коло побажань. Кожен з учасників висловлює свої побажання щодо здорового способу життя і поліпшення екологічного стану довкілля.

Немає коментарів:

Дописати коментар